Beli Emas

Emas adalah Aset yang mampu dimiliki sedikit demi sedikit bersesuaian dengan lebihan wang yang anda ada. Nilainya amat stabil dan sentiasa meningkat dalam jangka panjang berbanding dengan wang tunai. Kestabilan kehidupan anda dimasa hadapan akan lebih terjamin apabila anda mengumpulnya bermula dari sekarang.

Rabu, 14 Mac 2018

Bukan harga barang yg Naik Tapi Nilai Duit yg Jatuh

Dibawah ini adalah komen saya kepada seorang rakan dalam FB ini yg singgah di sebuah warung Nasi Lemak dimana dulunya (semasa muda) dia beli RM0.60 sebungkus. Kini bernilai RM1.20 sebungkus.

"Nasi lemak, karipap dan lain2 makanan tuu memang sama Tuan. Bukan bertambah mahal Tetapi nilai duit kita yg semakin jatuh. Nasi lemak, karipap tetap sebesar itu. Kita hanya mesti ada nilai duit yg lebih untuk membelinya pada masa sekarang.

Sebab tuu orang2 yg cerdik sikit dia tak simpan duit banyak sebaliknya dia beli emas dan simpan sebab harga emas sentiasa meningkat. Dulu ketika nasi lemak 60sen, nilai emas Rm40 satu gram. Kini bila nasi lemak naik RM1.20 nilai emas meningkat 5 kali ganda kepada RM182/gram. Nasihat saya ...beli emas dan simpan."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan