Beli Emas

Emas adalah Aset yang mampu dimiliki sedikit demi sedikit bersesuaian dengan lebihan wang yang anda ada. Nilainya amat stabil dan sentiasa meningkat dalam jangka panjang berbanding dengan wang tunai. Kestabilan kehidupan anda dimasa hadapan akan lebih terjamin apabila anda mengumpulnya bermula dari sekarang.

Jumaat, 1 Februari 2019

Hari ini 1/2/2019 ialah RM188/gram dan semakin meningkat.

Lama saya tak cakap pasal emas nie... tapi bila harga agak tinggi sekarang ....saya cakaplah sikit...sifir mudah utk difahami berkenaan kebaikkan Membeli & Menyimpan Emas.
Saya ada membeli beberapa kali sebelum ini. Moving Average atau purata belian simpanan terkumpul emas saya (dalam 2 tahun) utk balik modal jika dijual ialah RM174/gram.
Hari ini, 1/2/2019 harga emas telah naik kepada RM188/gram. Ini bermakna, kalau saya jual 1gram hari ini saya akan untung RM14/gram. Kalau saya jual semua emas terkumpul yg saya ada, agak2 berapa ya?????
Ohhh.....jauh lumayan perolehannya dari Hibah Tabung Haji atau ASB. Tapi masih ramai yg tak mahu beli & simpan emas!!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan