Beli Emas

Emas adalah Aset yang mampu dimiliki sedikit demi sedikit bersesuaian dengan lebihan wang yang anda ada. Nilainya amat stabil dan sentiasa meningkat dalam jangka panjang berbanding dengan wang tunai. Kestabilan kehidupan anda dimasa hadapan akan lebih terjamin apabila anda mengumpulnya bermula dari sekarang.

Rabu, 27 Disember 2017

Faham Akaun Akan Jadi Kaya (Terakhir)

Akhir kata, nasihat kepada anak muda supaya jangan memikir utk membeli rumah dan kereta mewah terlebih dahulu. Tamatkan sertamerta sebarang Kad Credit yg anda miliki kerana ia adalah medium terbesar yg menjurus kepada liabiliti kehidupan anda.  Banyak orang nak bergaya, ikut trend, mudah dan short cut.  Semua perkara inilah yg akan menyusah dan membebankan kita kelak.

Tidak akan ada suatu Institusi Kewangan yang bagitu bermurah hati memberi kemudahan kewangan kepada anda sekiranya mereka tidak mendapat keuntungan.  Institusi itu pun hidup dan buat duit guna duit orang. Put a stop to it!!!!!. Manage your cash flow. Pastikan Aset bertambah setiap bulan dan liabiliti MESTI berada ditahap terendah. 

Ingat!!! Lagi besar liabiliti yg anda tanggung lagi banyak masa anda berada ditempat kerja. Lagi kuat kerja untuk dapat duit lebih sebab nak bayar hutang yg semakin besar.  Tidak salah anda kerja kuat untuk dapat naik pangkat TETAPI mesti uruskan pendapatan anda dengan baik dan berhemah.

Sekali lagi saya nak ingatkan “Mesti Tambah Aset”

EMAS adalah aset yg terbaik kekal bernilai sepanjang zaman.  Tukarkan sebahagian simpanan wang anda kepada Simpanan Emas sekarang.

“The Secret of Getting Ahead is Getting Started”

“Only you can change your life. No one else can do it for you.”

Cukup hanya menyewa rumah flat atau teres 2 atau 3 bilik, kereta sekadar keperluan utk pergi kerja dan Tumpuan Utama ialah “BUILD YOUR ASSET”.  Beli Emas!!!   Beli Emas!!!   Beli Emas!!! 

InsyaAllah, The Man who laugh Last, .... Will Laugh the Best.  

Wassalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan