Beli Emas

Emas adalah Aset yang mampu dimiliki sedikit demi sedikit bersesuaian dengan lebihan wang yang anda ada. Nilainya amat stabil dan sentiasa meningkat dalam jangka panjang berbanding dengan wang tunai. Kestabilan kehidupan anda dimasa hadapan akan lebih terjamin apabila anda mengumpulnya bermula dari sekarang.

Khamis, 8 Mac 2018

Orang yang Berjaya

Banyak yg kita dengar dari pakar2 Motivasi yg menghuraikan berpuloh ciri2 Orang yg Berjaya.

Pada aku hanya ada 3 Faktor penting yg membuatkan sesaorang itu Berjaya dalam Kehidupan melalui hasil usahanya dengan Izin atau Berkat dan Rahmat dari Allah SWT. Mereka ini tidak semestinya gulungan intelek, profesional dan sebagainya. Mereka berbeza dengan orang kebanyakkan (so....so atau biasa2 saja) yg selesa di zone mereka sendiri sehingga keakhir hayat. Orang yg Berjaya ini nampak biasa dan ada dikalangan orang susah, pekerja bawahan dan sebagainya yg akhirnya menjadi orang yg berjaya dalam kerjaya dan kehidupan.

3 Faktor yg membuat sesaorang itu berjaya melebihi orang lain adalah;-

1. Berani mengambil tindakan dan membuat keputusan untuk keluar dari kepompong keselesaan.

2. Fokus dan Jelas dengan matlamat hidup untuk menjadi yg Terbaik yg boleh dicapainya (The Best that he/she could achieved)

3. Yakin, Gigih dan pandai menilai sebarang Peluang yg ada bagi meningkatkan taraf kedudukannya.

Terlalu sedikit dari kalangan manusia yg "Walk the Talk" akan 3 Faktor diatas. Selebihnya yg ramai adalah gulongan "Wait & See" dan selesa dengan apa yg ada.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan