Beli Emas

Emas adalah Aset yang mampu dimiliki sedikit demi sedikit bersesuaian dengan lebihan wang yang anda ada. Nilainya amat stabil dan sentiasa meningkat dalam jangka panjang berbanding dengan wang tunai. Kestabilan kehidupan anda dimasa hadapan akan lebih terjamin apabila anda mengumpulnya bermula dari sekarang.

Khamis, 30 November 2017

Sharing Success With the Community

Mad suka makan di Restoran Che Mah kerana masakannya sedap dan harga berpatutan. Mad mula kempen kawan2 akan keistimewaan Restoran Che Mah. Beliau telah melakukan kebaikan dalam mempromosikan Restoran Che Mah dan mungkin banyak pahala yg beliau perolehi. Restoran Che Mah semakin maju dan Mad kekal macam itulah menjadi pelanggan & pengempen yg setia.

Berbeza dgn Abu, beliau mengumpul & beli Emas dgn Public Gold. Apabila cukup jumlah belian, beliau dilantik menjadi Dealer kepada Public Gold. Beliau juga berkempen kpd rakan2 dan saudara mara akan kelebihan menyimpan Emas dan beliau syorkan supaya membeli di Public Gold yg mempunyai banyak cawangan dan agen2 Pos di seluruh Malaysia. Kesannya, ramai kawan2 & saudara beliau membeli Emas dgn Public Gold dan Public Gold menjadi semakin maju.


Apa yang Abu dapat dari kejayaan perniagaan Public Gold itu? Public Gold memberi 1% komisen kepada Abu dari setiap jumlah belian yg dibeli oleh rakan2 yg dikempennya. Bahkan belian Abu seterusnya dgn Public Gold pun beliau akan dapat pulangan 1% daripada jumlah jualan. Tidak ada target tertentu. Walaupun seorang rakan yg beli, Abu akan dapat pulangan komisen. Ini yg dinamakan Passive Income. Abu boleh duduk dirumah dan setiap bulan akan masuk wang komisen daripada belian rakan2nya.

Konsep ini dinamakan Sharing Success. Jauh berbeza dgn konsep Restoran Che Mah dimana status Mad kekal ditahap itu. Abu semakin agresif untuk mencapai standard dealer yg lebih tinggi kerana Public Gold akan meningkat kadar komisen 1.5%, 2.0% dan sebagainya kepada beliau nanti.

Abu puas hati kerana niatnya menyimpan emas tercapai dan dapat pula faedah sampingan hasil dari usaha menggalakkan orang membeli. Mad hanya memerhatikan saja.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan