Beli Emas

Emas adalah Aset yang mampu dimiliki sedikit demi sedikit bersesuaian dengan lebihan wang yang anda ada. Nilainya amat stabil dan sentiasa meningkat dalam jangka panjang berbanding dengan wang tunai. Kestabilan kehidupan anda dimasa hadapan akan lebih terjamin apabila anda mengumpulnya bermula dari sekarang.

Sabtu, 27 Januari 2018

Kaitan Emas dengan OPR, BLR

Pembeli dan Penyimpan Emas Tidak Perlu Risau berkenaan kenaikkan kadar OPR dan BLR ataupun BR.  Kita tak ada kena mengena secara langsung bila Bank Negara, Institusi Kewangan menaikkan kadar2 tersebut.  Bahkan secara Tak Langsung Mungkin Urusniaga Emas akan meningkat sekaligus akan mempengaruhi peningkatan Harga Emas yang pastinya akan menguntungkan kita.

Habis!!!!  Siapa yg akan Terkesan atau Rugi?????

Mereka yang terkesan ialah di kalangan para peminjam dengan pihak Bank yang masih tertunggak. Samaada melalui pinjaman perumahan, kenderaan, pinjaman peribadi hatta Kad Kredit sekalipun terlibat sama.

Apakah jadahnya OPR, BLR dan BR ini?????. 

Haaa....haaa...haaa.. 

Itulah orang kita....  Bila ada iklan Perumahan Untuk Di Jual, Model kereta yg baru keluar di pasaran, mereka mula jumpa Wakil Pemaju, Salesman, Pegawai Bank, minta semak kelayakan untuk membeli secara pinjaman. Sesungguhnya mereka sentiasa dalam Kerugian kecuali mereka benar2 memahami proses  Pinjaman yang melibatkan terma2 tertentu khususnya OPR, BLR atau dalam sebahagian case terma BR digunapakai.

InsyaAllah aku akan cuba terangkan setakat yang aku tahu “Apa Benda OPR, BLR dan BR nie.  Tapi, aku terangkan sikit2lah.  Hari ini sikit, esok sikit, lusa sikit sampai habislah macam aku terang isu Bitcoin dulu.

OPR adalah Overnight Policy Rate atau dalam Bahasa Melayu dipanggil Kadar Pinjaman Semalaman.  Kenapa  Semalam saja????


OK dah panjang sangat nie,  sambung esok pulak yaa...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan